Kueh tiaw kerang


Sedapppnya kuew tiaw kerang ni. Hehe sendiri masak sendiri puji. Baru je masak ni lepas buat sarapan tadi. Yang ni untuk azri balik sekolah nanti. Sebab kat school dia tak makan. Dan dia tak musim makan nasi putih dah sekarang ni.

Rencahnya untuk sepinggang kueh tiaw ( stail saya) saya letak kerang, daun kucai..untuk tumis standard la bawang merah, udang kering skit, cili boh sesudu..make sure tumis cili sampai betul2 masak..org tua kata sampai ‘naik minyak’. Pastu letak sos tiram..kicap manis..letak rencah tadi..last sekali masuk kuew tiaw..pecah telur ..tutup api..fuh rasa macam nak tambah lagi nih haha

posted from Bloggeroid

2 thoughts on “Kueh tiaw kerang

  1. saya suka saya suka..Qaseh biasa suka char kuew teow sebab berkuah ada telur kan..

  2. Hayatie says:

    Cpn: aku tak pernah buat char kueh tiaw berkuah..nak kasi kuah tu letak kicap lebih ker?

Leave a Reply

