Versi lipat baju

Ini dinamakan versi ekspress untuk melipat baju. Ciri-cirinya:

1. Lipat je terus sama dah diterbalikkan atau belum.
2. Lipat tak perlu ala2 lipatan kat shopping kompleks tu yang leher dan depan baju dihadapan.
3. Tak payah sorting. Lipat terus letak tak kira lah seluarnya belah mana..bajunya belah mana. Nak pakai nanti pandai2 lah keruk…hahah

Oh my! Dulu masa duduk dgn mak..mmg pantang saya lipat baju gaya gini. Kalau mak saya terlebih rajin melipat pun..mesti saya betulkan balik lipatan tu. Mak saya pun stail lipat baju versi ekspress juga..hehe.

Now saya paham lah await saya lipat baju stail gitu sebab saya pun sedang mengikut jejak langkah yg sama..huhu. Dulu saya tahan lipat baju cantik2 sebab sy tinggal dgn mak..kebanyakkan kerja dia dah buatkan i.e masak, sidaikan baju etc.

Now memang tak cukup masa sebab semua kerja perlu buat sendiri. Kalau nak tunggu lipat cantik alamat berbakul lah berlonggok. Tengok berlonggok pun mata tak boleh tahan. So kena lah lipat ekspress.

Selain itu..cuba membiasakan diri dengan kesederhanaan kemasan janji semuanya dikemas dan teratur walaupun kurang sempurna.

#macam octopus dah#

Posted from Samsung Galaxy Note

2 thoughts on “Versi lipat baju

  1. aku dr dulu xpandai lipat baju..aku hentam jugak lipat lantaklah jap lagi bersepah jugak letih tau..qaseh hari2 selerakkan lemari baju dia..jenis buat kuar semua baju pastu sepahkan amik yg nak pakai lepas tu buka lagi lemari sepahkan lagi letih nokss aku..jeles gak blk umh MIL kemas je lipatan baju,SIL aku lipat lawa2 dan MIL pun sama jenis lipat cantik2..pehtu menten je xde sapa nk sepah hahah

  2. Ummi Nur says:

    huhu..salam.kite lipat kain ikut mood..kalu mood ok,cantik je terlipat..huhu ingat zaman sek asrama dulu

Leave a Reply

