Tumit pecah

Masalah yang biasa dihadapi oleh wanita2 yang rajin/suka buat kerja rumah! Eh?  betul lah..kalau jarang2 masuk dapur mesti kaki tangan lembut je..hehe. Atau tak pakai selipar masa kat dapur. Kadang2 kalau nk cepat terlupa pun nak sarung selipar.

Dulu tumit saya macam dalam gambar hiasan nun. Selalu sy kurang titik beratkan penjagaan kaki ni maklumla mana ada masa nak menggulit kaki dgn nak urus anak2 lagi..huhu. Nak gi pedicure? hmmm malu dah pasal kaki pun dah comei.lagi..kih kih.

Sejak dua menjak sibuk jaga badan ni (hehe) baru saya mula jaga kaki saya skit..tapi saya guna cara sendiri jer iaitu tiap2 hari saya berus untuk buang kotoran kat rekahan tu..pastu gosok dengan batu (apeke nama benda alah tu yang selalu ada jual kat watson, guardian).

Kemudian sapu.dengan minyak zaitun. Selama hampir 2 bulan saya konsisten membuatnya setiap kali lepas mandi setiap kali habis kerja didapur…rekahan tumit sudah semakin licin. Cuma tinggal rekahan2 halus sahaja. Kalau terlebih rajin saya kerap sapukan minyak zaitun tu masa tengah rilek2 tapi kena lah bersihkan kotoran2 yg ada dicelah2 rekahan tuh.

Posted from Samsung Galaxy Note


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: