Kek Marble & Popia Nestum

Hari ini saya buat dua resepi sekali gus. Tadi pagi saya buat Kek Marble sebab nak perabiskan telur yang mak saya beli sebelum raya hari tu. Banyak dia beli, ingatkan saya nak guna banyak untuk buat biskut. Biskut mana banyak pakai telur, huhu!
Foto: Kek marble
Saya masih fail lagi nak buat belang corak awan larat, prektis-prektis lagi, hihi! Masih guna resepi yang pernah saya buat dulu. Kalau nak try boleh klik resepi kat sini. Kali ini saya guna loyang bulat berlubang, saje je senang potong.

                            
Dah sudah buat kek saya buat Popiah nestum pula. Eh nestum ke Horlick? ke dua-dua? haha! Resepi yang paling sempoi cuma tang yang nak menggulungnya tu tak berapa nak sempoi lah. Berapa tahun daaa! Resepi dari sahabat saya (cedok internet juga, hehe!) tapi sebab dia dah try buat kan, so kompom lah sedapnya, kih kih! Bukan apa, tak semua resepi internet ni menjadi, huhu!

Bahan-Bahan:
Kulit Popiah-gulung, potong dan goreng
Untuk siranya-1 cawan horlick, 1/2 cawan Nestum & 1/2 gula.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: