Perbaharui SSM untuk 5 tahun@RM50

Saya baru sahaja perbaharui SSM saya tempohari. Encik suami tolong buatkan kebetulan dia nak renew SSM dia juga. Katanya SSM buat offer pada yang renew untuk 5 tahun sekali gus cuma perlu bayar RM50 sahaja. Eh murah sangat lah tu kan, kalau tidak setiap tahun kita kena bayar RM60.
Saya dah lama register company ni tujuan utama untuk untuk urusniaga jahit menjahit saya ni tapi masih kecil-kecil lan sahaja..kih kih! 

Apakah Pakej Insentif Pendaftaran dan Pembaharuan Pendaftaran Perniagaan SSM 2012 yang ditawarkan oleh Suruhanjaya Syarikat Malaysia? 

Pakej insentif perniagaan yang ditawarkan 

adalah seperti berikut:

(i) Bayaran fi pendaftaran baru (Borang A) dan 

pembaharuan perakuan pendaftaran perniagaan 

(Borang A1) untuk pemilik tunggal (nama persendirian 

& nama tred) dan perkongsian dikenakan bayaran 

RM50 untuk tempoh pendaftaran dan 

pembaharuan pendaftaran selama 5 tahun

 secara sekaligus
(ii) Bayaran kompaun lewat mendaftarkan perniagaan

 dan lewat memperbaharui perniagaan dikurangkan 

sebanyak 50% sama ada kompaun tertunggak atau semasa.


2 thoughts on “Perbaharui SSM untuk 5 tahun@RM50

  1. loh..smp bila tawaran ni wehh..ahhh bencinya aku baru je renew lesen awal tahun baru ni tu pun kena denda lewat seminggu dua RM20 kot dendanya…dah tu sijil ssm skrg ni rupa cam kertas photostate je..kedekut betul ssm nak bg sijil keras cam dedolu..kalo tau leh bayar RM50 pastu 5 thn lg baru renew mencinyaaa

  2. Miela77 says:

    Wah…ku lupa..ssm ku patut renew bln 7 thn lps..betul2 lupa..denda 50% less kan? + RM50 tuk 5thn besh3x..smpi bila ni..nk g terjah ssm sok.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: