Menabung di Tabung Haji

Akhirnya dapat juga saya buat akaun simpanan untuk anak-anak. Malas nak fikir akaun mana yang nak buka last-last saya pilih Tabung Haji (TH) sahaja. Memang saya suka nak simpan dalam TH ni sebab 1. tiada kemudahan ATM so liatlah sedikit nak keluarkan, heheh! Walaupun goodiesnya tak semeriah kalau   kita bukak akaun kanak2 dibank konvensional yang lain yang dapat bag lah, topi lah dan macam-macam lagi.

Dapat lah dua biji Tabung yang berbentuk bangunan Kompleks TH di KL. Lama dah tak tengok tabung TH ni, rasa dulu masa saya sekolah2 dulu ada tengok. Azri suka dapat tabung tu, sampai-sampai rumah terus nak masukkan duit syiling yang saya kumpul tu.

 Sekejap sahaja izzet sudah datang ‘tolong’..hehe! 

Izzet kasi selerak dulu sebelum masukkan satu-satu dalam tabung. Sambil-sambil mengajar abang untuk  belajar menabung duit. Bila dah penuh nanti kita pergi TH bawa tabung-tabung ye anak-anak! (Mak pula mode teruja nak penuhkan tabung ini, hehe!)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: