Baucer BR1M

Hari ini gigih saya membawa emak saya ke SMK Tinggi Kajang untuk mengambil baucer BR1M yang telah pun diluluskan. Waktu kutipan dari pukul 2-5pm. Kami sampai pukul 2.30pm. Nombor giliran emak saya 396, nombor yang sedang di panggil baru 100++. Gigih saya pun patah balik rumah dulu tinggalkan mak saya disana, hihi.

Nasib sampai awal juga walaupun dah pukul 2.30, keadaan dah mula sesak. Kereta tak boleh masuk kedalah sekolah, semua drop orang ditepi2 jalan sahaja. Ini baru dinamakan gigih kan, yang bulat takkan datang bergolek, yang pipih takkan datang melayang.🙂

Baucer tunai ini boleh ditebus dicawangan bank berkenaan sehingga 15 April 2012. Suka lah mak saya dapat duit lagi, hihi! Lantaklah orang kata apa tentang bantuan rakyat ni, ‘gula-gula’ kaaa jelly ke. Dah kerajaan nak bagi, kalau menepati kriteria dan permohonon pun lulus apa salahnya, rezeki jangan ditolak ye dakk! Alhamdulillah, terima kasih buat kerajaan Malaysia.🙂

3 thoughts on “Baucer BR1M

  1. huhu betul tu kami xdpt kuikuikui n tak isi borang sbb dah tau mmg xlepas walopun sipi2 je kan.tp jiran2 ku ramai gak dpt cam xpercaya lak walopun anak masing2 lahir n check up kat hospital swasta hahaha sbb ikut basic gaji kan duit2 tambahan lain x dikira takpelah rezeki memasingkan..rezeki kami mgkin di tmpt lain.bagus gak ade bg duit camni kurang skitla beban bg org2 yg memerlukan kan

  2. Hayatie says:

    CPN: huhuhu..aku mohon utk mak aku..atas kriteria warga emas 60 keatas tu yang tinggal bersendirian. Kira bersendirian la sebab suami dah takda, dan anaknya on-off batu pahat-kajang, kui kui!

  3. Myluv - Syl says:

    rezeki jgn ditolak.. orang dah nak bagi. rezeki.. rezeki.. mai la lagi..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: