What is our ‘real job’?

‘Masa anak kecil, they crave our attention..”

“Nabi S.A.W, nampak Hussin & Hassan lari-lari masuk masjid, Nabi berhenti khutbah sat pi dukung Hussin & Hassan…”
“Kita bukan nak khutbah pun, bukan Nabi, bukan Presiden negara pun, anak masuk dalam bilik, halau keluar..”
We do our job kat luar, jadi lecture, somebody2 ke that is not our real job! Our real job adalah di rumah. Kita bekerja untuk fullfill our ‘real job’ dirumah. Tetapi ramai yang rasa our real job adalah diluar itu. Kita cari duit untuk membesarkan anak-anak. Kerja kita yang sebenarnya adalah kita kena menbesarkan seorang anak untuk menjadi khalifah. It is on our hand on who he is going to be..”

Saje je nak share video ni. Mungkin ada yang dah tengok. Saya tertarik dengan petikan kata-kata ustaz Don diatas tu. Kadang-kala saya pun begitu juga, tang part halau keluar bilik kena batang hidung sendiri, especially kalau time saya menjahit, huhu!

Selepas tengok ini, rasa nak peluk n cium2 je anak-anak.🙂

3 thoughts on “What is our ‘real job’?

  1. me too..yup sebenarnya aku sering rs bersalah bila halau qaseh jgn ganggu aku kdg2 sampai menangis2 dia nak gak duk menyentel nak tgk mak wat apa..skrg ni aku dah tak kisah dah biarlah dia nk tgk aku wat keje asalkan xbg brg2 yg tajam..kdg2 tu dia tgh makan aku laju je masuk bilik sibuk nk wat kije,tp dia bawak pinggan dia duk tepi pintu dan makan sambil tgk aku..masa tu aku rs bersalah je sedangkan dia selalu nk berada di sisi aku..malam2 pun camtu siap tahan mata xmo tido dok teman mak selagi aku xmasuk bilik dia xkan masuk walo dia menguap byk kali..cuma yelah budak2 kan tak sah tak buat sepah dak tu yg malas bg dia menyibuk huhuhu pdhal kita yg malas nk kemas jenis aku kalo sekali dah kemas nak biar menten je camtu huhu.

  2. Ely Hasrul says:

    adoii kena gak kt batang hidung aku sbb aku selalu suh sami kuar kalu aku kt dpn lappy.. ciss nk peluk cium dia skang gak rasenye…

  3. Hayatie says:

    CPN: kita serupa, huhU!Ely: Tu la kan.. hihi

Leave a Reply

