Aktiviti Sekolah Dirumah: Kolaj

Baru lah sempat nak update diwaktu hujung minggu nih. Wekeend adalah aktiviti bebas azri, tiada sesi pembelajaran dan sebagainya, hooray!
Dah boring asyik tulis, warna, tulis warna, kali ini saya buat sesi collage pula. Hmm dalam bahasa melayu collage dipanggil apa ek? Kolaj?
Pening fikir nak buat motif apa untuk pertama kali ini. So saya buat motif yang paling mudah lah, pokok. Zaman kecil-kecil saya juga suka lukis pokok je mula-mula asal lukis je pokok lah yang naik dulu, hihi!
Abaikan lah lakaran saya yang tak berseni tu, janji nampak rupa pokok sudah, kih kih! Bahan-bahan yang diperlukan adalah dua jenis kertas warna iaitu hijau dan oren (sepatutnya cokelat untuk batang pokok, tapi dan takda warna tu, huhu!)
Kerja-kerja mengunting kepingan-kepingan kertas warna ini harus saya sediakan dikala azri tidur. Tak boleh buat depan dia. kalau tidak tak jadi sesi ini jadi sesi menggunting kertas je lah sepanjang hari, hihi! Nampak tak gam ada dua tu, itu maksudnya ibu dia pun kena buat sekali.

‘On-your mark, get set, go!.. Sesi tampal menampal pun bermula.

Rehat. Main laptop sat!🙂
Separuh masa pertama. Berhenti dahulu dia dah letih. Besar sangat kot pokok tu, jenuh nak menampalnya satu persatu. Sesi kolaj seterusnya patut saya buat separuh kertas mahjong tu pun dah ok kot.
At last, habis juga! Dah berapa kali berhenti-rehat-sambung dah ni. Itu pun sebab dah habis kertas warna hijau tu. Nasib baik ibu dia tolong sekali, hihi.

One thought on “Aktiviti Sekolah Dirumah: Kolaj

  1. mrs adam says:

    suka baca entry homeschool yati.hah ni ni saya lum penah buat utk anak2.bole tiru ni.hehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: