Buku: Novel Cabul, Charmed & Ernest Hemmingway

Huh, pertama kali saya dengar mengenai isu ini. Saya bukan lah kaki baca Novel Melayu. Memang tak pernah baca pun apa-apa novel Melayu. Sahabat saya editor dari PTS yang menyuruh rakan-rakan yang lain semua untuk perangi novel-novel cabul yang semakin berlambak dalam pasaran.
Apa yang cabulnya? Haaa, cuba baca contoh-contoh ayat didalam gambar itu. Memang boleh membawa pembaca berimajinasi terutamanya golongan-golongan pembaca muda. Bait-bait perkataan yang boleh menimbulkan keghairahan. Sangatlah tidak sesuai okeh!.

Saya dulu suka baca siri-siri ‘supernatural’ omputih. Saya sangat obsess dengan siri Charmed. Dari siri TV sampailah ke novel saya layan. Lepas dah kahwin keobsesan saya sudah mulai berkurangan dan saya sudah tak sempat lagi membaca siri cerita itu. Fokus sudah beralih, lebih untuk mencari info mengenai kehamilan lah, bayi, keibubapaan lah etc, hihi.
Masa keruk-keruk rak buku saya, terjumpa lagi buku ini. Buku ini masih tak habis saya baca rupanya. Buku ini dicadangkan oleh Prof saya. Ernest Hemmingway. Kalau saya
baca buku ini harus kebanyakannya bait-bait ayatnya saya baca dua kali untuk memahami maksudnya. Oh memang mengasah lagi ‘critical thingking’ saya.
***13 &14hb saya berkursus lagi! Yeay masa untuk menyambung kembali membaca buku ini sejak dari dibeli 2003! Nampak sangat bosannya nak berkursus ni, esok saya bakal berlajar cara-cara nak buat Jalanraya!

One thought on “Buku: Novel Cabul, Charmed & Ernest Hemmingway

  1. sarah says:

    Salam, terima kasih atas info ini…kalau boleh tolong emel saya tajuk novel novel seperti dlm gambar, saya bimbang kalau salah sebuah novel tersebut ada dlm koleksi anak remaja saya. Terima kasih

Leave a Reply

