Hinode Shop

Tetiba nak cerita pasal Hinode Shop, hihi! Siapa yang tak tahu kedai Hinode ni kan? Kedai yang menjual semua barang RM5 (kecuali sesetengah barang). Selalu gak saya ke kedai ini especially bila nak cari bekas-bekas, laundry net etc.

Banyak dah kedai Hinode yang saya masuk rata-rata kebanyakan jurujual mereka sangat bersopan santun kan. Walaupun saya beli barang tu cuma RM5 je keseluruh
annya tapi dia punya layanan, senyum dan ucapan terima kasih mengalahkan orang yang beli beribu-ribu ringgit. Siap suruh datang lagi tu.

Kalau masuk tapi tak beli apa-apa pun, bila keluar je jurujual dah senyum cakap terima kasih & datang lagi. So, saya sentiasa ‘happy’ kalau masuk kedai Hinode nih. Agaknya memang cara orang Jepun kot kalau bab-bab bisnes dan melayani pelanggan harus diutamakan.

Teringat pula saya sebab tu lah dulu Tun Mahathir mengumumkan Dasar Pandang ke Timur iaitu satu dasar yang mengajak rakyat Malaysia untuk mencontohi budaya masyarak

at Jepun dan Korea terutamanya dalam aspek kerajinan dan disiplin bekerja, kesetiaan kepada negara dan perusahaa/perniagaan dan banyak lagi lah.
Nak menyelit juga hasil daripada berminggu-minggu berfikir kat mana nak cari bingkai gambar yang paling murah untuk letak sijil-sijil yang saya perolehi akhirnya baru saya terfikir nak beli di kedai Hinode itu pun setelah saya ternampak ada sorang kakak ni memborong sakan bingkai gambar kan situ.

Lapan bingkai gambar yang saya bayar RM40 sahaja. Berbaloi kan!

Keterujaan nak membingkaikan sijil-sijil pasal penyusuan susu ibu ini mengalahkan dapat Ijazah. Ijazah saya pun, saya tak bingkai hadoiii! Suka hati lah cik yati, ini salah satu cara untuk memberi ganjaran pada diri sendiri didalam penyusuan susu ibu. Siapa lagi nak beri penghargaan kalau tak diri sendiri, ye tak! (^_^)

7 thoughts on “Hinode Shop

  1. wahhhh…oh kedai ni yg dlm tesco tu yeaa..dulu selalu gak pegi beli bekas2 kaca utk isi potpuri tu kan…

  2. Ely Hasrul says:

    aah beb cm lawak plak, ijazah pn tak bingkai hahahha tp aku suka lah besh gile ko byk cert gini…

  3. Hayatie says:

    cpn: Ahah… Aku suke gak beli dia punya aromatherapy pot dia tu.Ely: Haha, hover kan!! …heheh!

  4. eRiNsZ says:

    cik yati , sy sdang BERUSaha utk mndapat sjil sprti kamo hikhikhkjom join contest senang kat blog erin:http://ehemsz.blogspot.com/2011/12/like-eisya-contest.htmlyang lain pon jom join

  5. ariffda says:

    salam kenalkak, kedai ni kt tesco mana??? hihi🙂

  6. Hayatie says:

    Ariffda: kat dalam tesco. Tingkat atas🙂

  7. rara sayang says:

    barangan hinode mmg trbaik , layanan nye pown mmg oke! haha . sbb aku keje kat situ . ahah ..🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: