Kaunter Penyayang


Semalam saya ke MPKJ atas urusan cukai pintu. Lengang sungguh! Barangkali sudah habis musim membayar cukai sebelum tamat tempoh setiap 28 Febuari (penggal pertama) &31 Ogos (penggal kedua). Dah ada kaunter penyayang rupanya. Eh apa yang kecohnya pasal kaunter penyayang ni, kat tempat lain pun ada juga kan, huhu! Takda apa.. selain daripada kaunter khas untuk OKU dan warga Emas, ianya juga untuk ibu mengandung.

Ini kali pertama saya terjumpa kaunter awam yang dibuat khas untuk ibu mengandung selain daripada kaunter dihospital. Bagus juga kan dibuat macam ini, takdalah ibu-ibu yang sarat mengandung sakit pinggang duduk berjam-jam nak tunggu giliran yang berpuluh-puluh lagi. Oops itu kalau bagi ibu yang sarat. Kalau ibu-ibu yang baru 1-2 bulan hamil perut tak nampak, aci jugak tak nak guna kaunter ini? macam nak sahkan yer, hihi!

7 thoughts on “Kaunter Penyayang

  1. ngandung lagi ke weh ohh tidak hehehehhehe

  2. Hayatie says:

    CPN: Jeng-jeng-jeng! heheh!

  3. Ely Hasrul says:

    aku baru aje byr cukai pintu tadik kt mpsj xdek plak aku nmpak kaunter penyayang nih tp kt situ kaunter pon byk laju aje buat keje xdek le aku nk nuggu lama..

  4. fiza says:

    Sebut pasal cukai, tak gi bayar lagi…huhuhu…Daku bayar online jer, senang ☺☺

  5. ALAMAK CUKAI LUPA DAH BERTUNGGAK 2 PENGGAL.huhu..tapi bayar pakai online jer senang=)kena mentionlah ibu2 mengandung 6 bulan ke atas=)hikhik

  6. Ummi Ummair says:

    a'aa..kan kak. macam saya yg baru mengandung 2 bln ni sape yg tahu? kena bwk buku merah kot..hehe

  7. Fid says:

    oooo ada erk..akukan tak tau menahu hahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: