Cloth Pad-Menstrual

Whoa, mak jahit lagi cloth pad you! Kali ni tempahan dari rinie. Sangat gumbira sebab saya dalam misi menghabiskan kain yang belum berjahit. Patternnya 100% saya ambil dari internet.



Cloth pad kali ini untuk regular menstrual pad. Saya tak guna velvet (kain baldu) lagi sebagai waterproof layer. Saya guna 100% flannel, 5-layer plain flannel untuk pad, dan saya masukkan 1-layer PUL (untuk waterproof) dibahagian back-wing, dalam flannel bercorak. Lebih kemas (chewah, perasan!)

Sebab jika dilihat stash CP yang saya buat dibawah, kain velvet mudah tercabut baldu-baldunya, tak tahu lah sebab jenis velvet murah ke hape, saya beli kat Kamdar je, huhu!


Ni stash CP yang saya buat, senget benget lebih kepada nak prektis je. Mencabar juga nak Cloth pad ni, especially part nak jahit ikut curve bulatan CP bila kita nak top-stitch kedua-dua part (wing & pad). Terkial2 saya menekan sambil memusing kain, hihi!

Alhamdullilah, ada juga yang berminat yer terima kasih! dapat sedikit duit2 poket boleh buat bayar bil berukband acik ni. (^_^)

5 thoughts on “Cloth Pad-Menstrual

  1. mirah says:

    Wow menarik. Yati, berapa RM utk cp regular ni? oh ya mirah dah amik patyliner hari tu, baru basuh tak try lagi. Nampak ok tu./ Hihi..

  2. Aku_tulip says:

    Yatie….ok la idea yatie tu….PUL..kat sebelah dalam kan..memang nampak kemas..dan cantik…saya pon pernah cuba guna kain velvet (tapi yg murah tau..)bulu² tu lelama tanggal…tak berapa bes

  3. sykin says:

    Salam, nak tanya, harga untuk pantyliner n pad brape ye? each 5pcs. email: asykinhafiz@gmail.com

  4. salam…. bleh bg harga untuk cp nih.. email huda nurcahaya1478@gmail.com

Leave a Reply

