Nak let-go lagi

Ada beberapa barang lagi yang saya nak letgo selepas lama tersimpan. Sebab saya ni ada sindrom suka simpang barang, walaupun barang tu tak digunakan lagi. Bukan apa, saya selalu ada perasaan yang ‘mungkin satu hari nak guna ka balik barang tu’ nanti dah takda, nyesal je huhu.

(kiri dalam plastik, RM50 termasuk postage. )

Item pertama yang saya nak letgo adalah Alfio Raldo Cooler bag. Cooler beg saya ada dua lagi. Sangat suka cooler beg ini. Dah banyak berjasa sepanjang saya menjadi pemerah tegar dahulu. Sesuai lah dengan ibu-ibu yang EP macam saya, yang nak kena bawa segala botol yang banyak kalau nak outing satu hari. Yang sebelah kanan tu, saya punya. Yang sebelah kiri dalam plastik tu extra cooler bag baru yang belum digunakan lagi.

(Status: Sold)

Ruang sangat luas boleh memuatkan lebih kurang beberapa biji botol air mineral 1 liter tu. Satu lagi, insulated foam layernya sangat tebal, dan dapat mengekal suhu sejuknya dalam tempoh yang lama.

Saya jenis yang cepat risau kalau ebm tak berapa sejuk dalam tu, sebab tu saya suka letak ice pack lebih banyak dari ebm, hihi! Kalau saya bawa 3-4 boto ebm menggunakan beg ni. Saya akan letak satu ketul icepack brite ice yang besar tu bersama-sama dengan tecni ice sekali.

Oleh kerana ruangnya sangat besar, saya akan balut ebm-ebm tu bersama-sama icepacknya sekali dengan napkin untuk mengecilkan ruang dan sekaligus mengekal suhu sejuk dalam tu. Selepas tu, ruang atasnya barulah saya letak botol-botol kosong dan juga corong pam dan saya letak air mineral sekali sebotol dalam tu, hihi!

(RM100 termasuk postage dan saya beri 2 biji storage botol BPA-free Safety Plus)

Item yang kedua, saya nk letgo breastpump I-spectra. Pump yang kedua saya beli selepas spectra, kununnya senang nak pump dimana-mana sebab boleh guna batteri dan masa tu kunun nak jimat juga taknak beli FS lagi. Saya tak guna langsung pump ni. Saya hanya cuba untuk beberapa kali sahaja, tak tahu kenapa pump ini tidak serasi dengan saya. Lepas dah give trying, saya masuk balik kotak dan teruskan pakai spectra sehinggalah ada duit lebih skit baru beli FS.

(Status: Sold)

I-spectra ini jenis single pump sahaja. Dan boleh beroperasi samada menggunakan adapter plug atau 4 ketul bateri AA. Berapa lama boleh tahan guna bateri ni, saya tidak pastik sebab saya tak pernah guna. Saya cuma guna corongnya sahaja selepas corong S3 saya patah. Tapi saya dah beli extra Breast shield pastu, tapi tak guna-guna. Cuma breastshield ni bukan jenis yang ada backup untuk backflow seperti corong asalnya.

So kena hati-hati kalau backflow sebab i-spectra ini jenis digital, sekali backflow terus out tak macam s3, klu backflow sekali kadangkala masih boleh beroperasi lagi. Kalau nak selamat kena beli filter spectra yang ada dijual di kedai-kedai aksesori penyusuan.

Untuk sebarang pertanyaan boleh email saya di hayatiehashim@yahoo.com

One thought on “Nak let-go lagi

  1. berapa harga pam tu..

Leave a Reply

