Angan-angan

Dalam satu perbualan bersama encik suami didalam kereta semasa dalam perjalanan bersiar-siar (sambil melihat deretan kedai-kedai yang baru dibuka disebuah kawasan perniagaan):

Saya: Awak, kalau diberi modal RM200k dan sebiji kedai, bisnes apa yang awak nak buat?
Suami: Saya nak buat kedai ‘Road Furniture’…
Saya: Hahhhhh???!??………….Hmmmmmmmmm…..

Apekaaja&*@^&hhnya road furniture itu? Perabot jalan? Sebab bila dengar perkataan perabot, yang terbayang dalam kepala saya adalah almari baju, katil, kerusi etc, hihi! Siapa suruh tanya kontraktor, dah sah-sah itu lah bidang kerja yang bermain dalam kepala, hahaha!


Street furniture is a collective term for objects and pieces of equipment installed on streets and roads for various purposes, including traffic barriers, benches, bollards, post boxes, phone boxes, streetlamps, traffic lights, traffic signs, bus stops, grit bins, tram stops, taxi stands, public lavatories, fountains, watering troughs and memorials, and waste receptacles. An important consideration in the design of street furniture is how it affects road safety.

[Sumber:Wikipedia]

(Gambar hiasan)

Kalau nak dengar jawapan kepada angan-angan yang sama dalam hati dan kepala ini, sila tanya pula dengan orang yang ‘satu line’ pula., kih kih!Entri tiada motif, hehe!

2 thoughts on “Angan-angan

  1. Tu lah>..xde kaitan lansung….anyway akak ni kelakar la….hahahaha

  2. Ely Hasrul says:

    seram aku pong xtau road furniture tuh hahahah tapi buleh aje ko suh laki ko bukak kedai gitu..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: