Exam oh exam

Hari tu entri ‘bila nak berCD semula’, kali ini entri berbunyi ‘bila nak start study semula’, ekeke! Saya menghitung hari lagi. Diam tak diam tingal lebih kurang sebulan lebih je lagi sebelum tarikh exam. Saya belum mula mengulangkaji apa-apa pun lagi. Subjek e-learning yang saya ambil pada tahun lepas pun dah tak lekat dalam kepala lagi. Saya tiada motivasi langsung untuk membaca, (Tu belum kalau sambung master lagi, huhu!).

Sewaktu tengah berehat semasa mengandung haritu ada juga menyelak sehelai-dua, huhu! Lepas tu cadangnya, waktu pas bersalin nanti nak sambung semula, tapi hai-hai-bye-bye juga!, uwaargh!
Sebelum saya terima surat jawapan ini tempohari, mode nak study tuh ala-ala 50-50 juga sebab masih ragu-ragu adakah permohanan saya itu berjaya atau tidak. Kemudian selang beberapa minggu sebelum saya bersalin tempohari baru saya dapat jawapannya, alhamdulillah! Lepas satu langkah. Sekarang tinggal nak study sungguh-sungguh atau tidak je.

Bila mengenangkan hari-demi-hari sudah semakin hampir ke bulan July nanti (tarikh exam diadakan), saya dah mulai cuak sudah. Oleh kerana dah tepek ke sini, harus jadi motivasi saya untuk kembali study semula, huhu!

Dengar kata, examnya ala-ala susah juga. Kalau fail, harus encik suami tarikh muka nanti (sebab exam fee nih dia yang support!). Pastu terpaksalah re-sit semula tahun hadapan, huhu! Huh, tak boleh main-main dah kali ini. Harap-harap saya lepaslah, huhu!

Good luck also to all my fellow friends who will be seating for the exam this year! May Allah blessed and gives us guidance throughout this path!

Leave a Reply

