Paten Cloth Pad yang betul2

Setelah pelbagai ukuran, size, pattern telah saya cuba-try-test pada 1st batch CP yang saya jahit. Akhirnya saya jumpa yang betul-betul saya puas hati yeayy, hihi!

Sempat lah saya buat tadi. Masih lagi berukuran 11″ inci.

Pattern sebenar saya ambik dari website [ini]. Saya modify sedikit paten ini dari paten yang asalnya. Takda beza, cuma dalam paten yang asal, bahagian wingnya kena jahit berasing dan cantum pada bahagian tengah pad. Saya tak suka begitu, saya lukis satu lagi garisan untuk bahagian pad tengah. Sebab itu kalau dilihat dalam gambar diatas, ada dua garis di bahagian dalam pad itu.

Maksudnya kena print 2 helai, satu helai gunting untuk bagai pad ditengah ikut garis yang didalam itu, lagi satu gunting ikut garisan diluar untuk bahagian waterproof dan wingnya sekali. Erkk paham kahh.

Sangat syiok dah! Esok terus nak terus zaaas buat lagi beberapa helai. Berhenti jap sebab nak marking paper pre-assessment peserta bengkel latihan MBfPC ni pula..huhuhu! Sabar-sabar…

Leave a Reply

