Sampah E-mail atau E-mail Sampah?

Letihlah lah hari-hari kena clear inbox untuk ini. Semenjak dua menjak ni lagi banyak e-mail yang masuk. Dulu boleh kira, laa ni kalau sehari tak bukak boleh sampai berbelas-belas e-mail macam ini. Yang latest, e-mail saya pun dah tersampuk tersend dekat inbox sendiri.

E-mail-email ni datang dari senarai contacts saya. Tuan punya e-mail-email ni pun tak tahu menahu pun. Maybe virus punya kerja atau auto-spam ke hape. Dulu boleh kira, sekarang ni makin ramai plak yang kena, macam-mana boleh terjangkit yer.

Bila klik, bukan ada apa pun. Yang ada link macam ini. Tah apa-apa. Apa benda nih sebenarnya?. Nak kata spam advertising pun bukan, huhu! Sebab kalau yang tu dia terus masuk dalam inbox ‘spam’ kan. Saya tak pernah klik pun. Sekarang ni kalau saya tengok je e-mail yang tulis ‘No Subject’ terus saya delete. Macam mana yer nak setting supaya e-mail2 macam ini tak membanjiri inbox.

Leave a Reply

