Tergendala dan berehat

Hmm, baru je lepas buat entri pasal mesin jahit kesayanganku itu. Nampaknya dah buat hal. Tapi saya rasa puncanya dari box hitam ni, tempat pemijak nak bagi mesin tu berjalan. Saya terlupa nak gulung selepas habis menjahit, pastu saya nampak azri dengan syioknya duk pijak-pijak atas tu siap berdiri lagi. Waaaa, dah benda tu dah sizen.

Kemudian bila cuba tekan, dia seakan ‘melekat’ dan jarum mesin terus berjalan sampai alignment pun lari sebab laju sangat, terus saya off dekat suis untuk berhentikan. Disebabkan mesin berjalan laju sangat tadi, jarum pun sangkut-sangkut dah!. Kena lah tunggu encik suami balik ahad ini untuk pergi repair pada hari isnin.


Sementara tu, saya kemaslah toolbox saya yang dah lintang pukang ni. Rasa macam perlukan toolbox yang lagi besar je. Dah cari juga, tapi besarnya lebih sedikit je dari size toolbox saya ni. Macam takda efek je. Toolbox lama ni adalah toolbox kedua yang paling besar saya tukar. Nampak je kecik dalam gambar ni.

Mungkin tu petanda nak suruh saya berehat betul-betul agaknya! Kang kalau degil-degil plak jadi apa-apa siapa yang susah, huhu! Baiklah! Masa untuk membaca lah pulak!

2 thoughts on “Tergendala dan berehat

  1. Laaa… baru jer baca, pasal usia 15 tahun… dah buat hal pulak.. betul tu, mesin nak soh tuan dia berehat…

  2. Hayatie says:

    Tu la, sob sob!..đŸ™‚

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: