Bantal baby

Akhirnya, dapat juga buat beberapa bantal baby sendiri. Tak perlu beli. Dah lama saya teringin nak buat bantal sendiri. Tak susah rupanya nak buat bantal baby ni, huhu! Cuma masa je yang takda selama ini.

Saya minta encik suami pergi cari kekabu, dekat area Kajang ini, tak salah ada satu kedai je yang jual bantal-bantal kekabu. Satu guni kekabu macam ini bersamaan 1kg dijual RM15.

Awal-awal saya dah siapkan sarungnya. Saya guna lebihan kain langsir kawan minta saya alterkan. Oleh kerana kain ini jenis kain decor jadi ianya bukan 100% cotton. Masih perlu di buatkan sarung luarnya juga.

Fuh, gatal-gatal hidung saya nak masukkan kekabu kedalam bantal ini. Baru 2 biji bantal kecik pun dah tergaru-garu hidung saya.

Tadaaa..dapatlah dua biji bantal baru. Kekabu seguni tadi tak luak langsung. Lepas ni boleh buat bantal peluk pula. Apa lagi yang boleh dibuat dengan kekabu ni ek, ‘Breastfeeding Pillow’?..agaggaga!

6 thoughts on “Bantal baby

  1. Fid says:

    kihkihaha bantal BF!

  2. Hayatie says:

    Fid: dalam senarai projek jahitan aku juga tu. Siap ke tak, belum dapat dipastikan lagi, wakaka!

  3. murah ekk kekabu kat kedai kat jln reko tu yea. kalo fiber mahal je aku beli..pasnih baik beli kekabu la..biasa beli bantal je kat jln reko tu,bantal peluk,bantal tido ahahha..eh bila dh siap bantal tu kan yg lubang buh kekabu jahit semula guna mesin ke tgn..jahitan pe ye yg sesuai jahitan kia ekk..sbb aku tgk kekadang cam xkemas derang ni jahit berterabur balik kekabu hahah pedih weh kalo tertelan tu den penah kene..

  4. Hayatie says:

    CP: Pas letak kekabu, lubang tu tutup tekan mesin balik, Malas nak jahit guna tangan, tapi susah betul. Sebab space kecik nak letak tapak jarum mesin tu, masa jahit tu macam nak 'berperang' dengan bantal kekabu tu, huhu! Kalau nak guna tangan, kena jahit sembat, jahitan kia tak kemas dan lama-lama dia terbuka.

  5. Kartini Mohd says:

    kat mn ek kedai jual kekabu tu..murah la.. mmg nk cr sgt2 ni.. nk wat D.I.Y bantal tuk hantaran .. kalo bleh bg alamat lg bgus senang cr dlm map nt.. nt tlg emailkan sy alamat kdai tu kalo bleh.. time kasih =)

  6. Kartini Mohd says:

    oopppsss lupa nk bg alamat email .. ni emailnya cartiesweet@yahoo.com.my

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: