Baju kepak in the making

Berehat sekejap sambil menayang progress, hihi! Saya bajet nak peruntukkan selama satu jam sahaja kan. Sebab saya tak boleh duduk lama-lama. Tapi bila dah mula, tak sedar saya dah menjahit lebih dari satu jam. Bahaya betul!
Dan plan nak nak buat baju kepak (ada yang panggil ‘kelawar’ kan) dengan kain ini yang sepatutnya saya buat baju raya ni. Sebabnya, kalau saya nak teruskan dengan baju kurung atau kurung moden, memang alamat kena tunggu lepas saya bersalin nanti (itu pun kalau ada masa pastu, hihi). Sebab nak buat tu perlu lebih pergerakan dan tenaga. Sudah lah pergerakan saya harus dibataskan.

Kedua, sebab baju kepak ready-made saya semuanya tidak menepati size ketinggian saya yang 170cm ni. Semua dah jadi macam skirt paras lutut! Mengecut lepas dibasuh dan terus kecut! Lagipun nak buat baju kepak tu lebih ringkas!.

Tadaa…dah siap lehernya, tinggal letak butang. Ingat nak letak tali cerut kat pinggang, renda ker, kalau rajin lah! Berehat dulu jap! Dah siap nanti, tuannya pula akan posing dengan baju ni, hihi!


2 thoughts on “Baju kepak in the making

  1. Ila says:

    wah..wah….ini bukan bed rest ni….ahahakkkk

  2. Hayatie says:

    Ila: itu lah, ni dah 'violates' arahan bed rest, huhu! Shhhh!..(Diam-diam, hihi!)

Leave a Reply

