Penyusuan Susu Ibu atau Penyusuan Ibu?-Jawapan

Pagi ini, saya terus mendapat e-mail maklum balas mengenai persoalan saya yang saya ajukan pada bahagian khidmat nasihat DBP. Terbukti ruangan khidmat Nasihat yang dibuka oleh Dewan Bahasa dan Pustaka ini menjalankan fungsinya.🙂

Dan jawapan kepada persoalan saya mengenai yang mana satu penggunaan frasa yang betul bagi ‘Penyusuan Ibu’ atau ‘Penyusuan Susu Ibu’. Dan jawapan mereka adalah ‘Penyusuan Susu Ibu’ kerana penyusuan bermaksud hal/perbuatan menyusu.

12 thoughts on “Penyusuan Susu Ibu atau Penyusuan Ibu?-Jawapan

  1. Fid says:

    thank yoususu ibu yaa..ok ok

  2. Nur Shazura says:

    betul jugak…kalau penyusuan ibu…maknanya ibu tu yg menyusu…kalau nak kira logik la….thank you for sharing this info…luv u…muah muah muah…

  3. noraherni says:

    Bagus perkongsian kau ni Tha. Maknanya ini maklumat yang terpanas dan terbaru🙂

  4. eRaY says:

    hehehe mmg konfiustq for sharing dear

  5. b.E.L.L.e says:

    thanx for the info. by the way, im following ur blog. hope can folo mine back.. =)http://belleshah.blogspot.com

  6. Hayatie says:

    Terima kasih, mudah-mudahan perkongsian berguna untuk semua!🙂

  7. Fid says:

    sukses dengan NEW domain hehehhee

  8. Fid says:

    eh tapi ianya ke blogspot juga?

  9. Hayatie says:

    Fid, Tak, aku tak setting lagi new domain kat blogger. Aku rasa diorang redirect cara lain. Tapi ianya akan nampak blogspot juga.Klu aku letak new domain dlm blogger setting tu, blog ni langsung takleh bukak even enter url blogspot lama pun takleh juga.

  10. Fid says:

    tha..ambil masa 48 jam kan untuk dia bersimpulkuat dengan new domain kan…

  11. Hayatie says:

    Ye kah fid, nanti pas 48 jam aku torai lagi masuk kan new domain dlm blogger setting tu. Skang ni mmg masih url blogspot lagi. Tapi aku heran, klu enter new domain tu, dia masuk sini gak, tp urlnya masih tulis blogspot. Huhu Takpa, aku sabar!..

  12. armouris says:

    info tentang penyusuan bayi di SIHAT SELALUMasalah Penyusuan Bayi

Leave a Reply

