Kek Pisang

Baru nak update juga ni. Keknya lama dah habis, huhu! Lama dah saya tak buat aktiviti bakar-membakar ni. Kelmarin datang mood tiba-tiba nak buat kek pisang. Sebab ada pisang yang dah hampir nak lebam pun, huhu!


Ini kali kedua saya gunakan resepi ini. Kerana hasilnya sangat memuaskan. Keknya jadi lembut je. Tapi dalam resepi ni dia panggil Roti pisang sebab dia guna loyang yang macam roti tu. Saya pula guna loyang buat kek je. Tu yang saya panggil kek, hehe! Lagi satu, saya takda esen pisang, jadi saya guna esen vanila, asal boleh, huhu!

Ni bahan-bahan utamanya. Ada lagi seperti dalam resepi diatas, heh!

Selepas dah siap-sedia bahan-bahan diatas tu, bolehlah bakar dengan suhu 175c sehingga masak. Selalu saya cucuk dengan lidi kat tengah2 kek tu. Kalau lidi tu bersih je selepas diangkat maknanya, dah cukup masak lah tu.

Inilah hasilnya. Mujur encik suami balik rumah sekejap dari BP sebab ada urusan di KL, sempat lah dia merasa dan tapau kek pisang sebelum pulang semula ke BP. Encik suami kata sedap!πŸ™‚ Kali pertama buat dulu, dia tak sempat rasa, huhu!

Selamat mencuba!πŸ™‚

4 thoughts on “Kek Pisang

  1. kagummmmnyeee..teringat mak kat kg dedulu suke benor jiran tetangga suh mak dtg umah semata2 nak wat kek pisang..skrg ni mak den dah x berapa rajin nak buat dah huhu oven rosak katanya

  2. Hayatie says:

    Cik puan, mesti kek pisang mak mu itu istimewa kan…share la resepi..huhu

  3. wahhhh, dari tak berapa nak suka kek pisang, ko buat aku terliur laa.. tetambbah kek pisang banas2 baru kuar oven.. heavennnnnnn..

  4. sedapnyer siap ada resipi lagi tuh..pisangpun my fov fruit jd kalu kek lagi besh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: