SGM di PTS

Pada hari jumaat yang lalu, saya menghadiri jemputan ke perjumpaan kumpulan sokongan (SGM) di PTS Publications di Gombak. SGM itu di bawah kelolaan Puan Herni, salah seorang ‘Peer Counselor’ dari MBfPC yang telah mula membuat inisiatif bagi memulakan aktiviti SGM di pejabatnya. Syabas untuk Puan Herni😉 .Ini adalah aktiviti SGM (at workplace) yang kedua saya facilitate selepas di UNITEN tempohari.

Gambar-gambar sepanjang aktiviti tersebut..

Sebanyak 8 orang telah menyertai sesi tersebut. Seorang telah minta diri terlebih dahulu sebelum sempat bergambar.

Puan Herni selaku co-moderator untuk SGM ini mempraktikkan segala latihan yang diperoleh semasa program latihan MBfPC tempohari.😉

Wah, muka acik sangat series katak mendengar cerita ni. (Sambil dalam hati bila tengok gambar, ‘whoaa semakin tembamnya aku..huhu’!)

Masing-masing bertukar-tukar pengalaman dan berkongsi cerita tentang penyusuan mereka.


Saya sangat seronok bila selalu dapat membuat aktivti begini. Bagi saya, walaupun segala maklumat, info yang diperolehi namun apa yang lebih penting adalah sokongan dikalangan ibu-ibu yang sealiran ini yang sebenarnya memberi lebih semangat kepada seseorang itu untuk didalam aktiviti penyusuannya.

Saya amat berbesar hati untuk membantu ibu-ibu yang mahu mewujudkan kumpulan sokongan masing-masing. Tak kisah lah walau sekecil atau sekerat mana pun kumpulan itu.





3 thoughts on “SGM di PTS

  1. Hayatie says:

    ely: mu ni besh-besh aje..ahad ni dtg kah sgm3?

Leave a Reply

