SGM Ratuhati.com

Aktiviti pada hujung minggu, saya ke FRIM, kepong untuk menghadiri Support Group Meeting yang pertama kalinya diadakan oleh Ratuhati.com. Plan kali ini adalah last minet kerana saya bercadang untuk mengikut en. husby pulang ke Batu Pahat. Namun selepas pujuk rayu teman-teman, acik pospon plan itu (ok, acik nasik tambah, takda sapa pujuk, ecah ko ada pujuk kah, hahah! Herni ada-alasan nak naik alza ku, aci kah!wakaka)

Dan untuk pertama-tama kalinya juga, saya diberi kepercayaan untuk menghandle support group meeting itu bersama-sama dengan aishah@amyshazz dan juga shida@charantya. Selama ini saya hanya join SGM yang diadakan di oleh susuibu.com disini, sini dan juga disini, saya memang ‘kaki SGM’…hihi! Tapi masa tu, saya hanya mengutip ilmu yang dikongsi oleh otai2 SI iaitu kak kamariah & kak rita.

Ibu-ibu yang hadir dibahagikan kepada 3 kumpulan dibawah moderator masing-masing iaitu saya, aishah & shida. ………Dan, saya sungguh nerbes lagi pada mulanya…(bila nak ilang nerbes agaknya ni)

Mujur ada teman didalam kumpulan saya, Herni yang juga bersama-sama berkongsi pengalaman dan tips😉

Dan sambil itu, saya bercerita dan juga harus mengepam (sambil tangan selok dalam baju mengejas corong pam, mujur kaum-kaum bapa tidak perasan ‘aktiviti’ saya ini, ye kah!).

Kemudian, terpaksa saya kaber dengan nursing cover kerana saya dapat rasakan kaum-kaum bapa mulai musykil dengan keadaan blouse saya yang besar dihadapan, wakaka!

Aishah dan groupnya….

Otai babywearing, shida dengan demo babywearing selepas selasai aktiviti sgm…

Sambil saya khusyuk mendengar story ibu-ibu dalam group saya, azri pun khusyuk tawaf berkenalan dalam group itu juga lepas satu-satu.

Setelah selesai sgm, bergambar kenang-kenangan dengan otai@owner ratuhati.com, kak asniza…Thanks kak for the invitation.

Terima kasih kawan-kawan for the support!🙂

8 thoughts on “SGM Ratuhati.com

  1. Azrina says:

    Laaa ni aku stop bergathering sbb payah ler suami aku susah nak jaga budak-budak lainlah kalau ada perhimpunan agong PEMANCING-PEMANCING MALAYSIA mahuuu dia nak…tak acikan? Tunggu Ecah beso sikit nanti bolehlah aku merendek cam ko di mana2 tanpa kekangan huhu

  2. asmaa says:

    best lah jika dok KL,byk peluang nak berjumpa kan…

  3. ~IZZAH~ says:

    waaa… saya beria-ia nak pergi siap bg jaminan 99% akan pergi, tapi 'kita merancang Allah juga punya perancangan'…. anak saya kena warded 5 hari… lung infection… huaaaaa… frust!! tp alhamdulillah dah sembuh.. kalao tak, bole kenal akak… hehhee

  4. izzahazfar says:

    kak yatie…maksudnyer…bukan ibu yg fully bf sajer boleh jd kaunselor laktasi ni..cayalah…bila nak buat kat penang..?leh join sama..hehehe

  5. fiza says:

    Bestnya, dah lama tak bergathering.

  6. diLa says:

    jeles ngn hasil pengepaman yg terpapar dlm gmbo tersebut!!!

  7. Hayatie says:

    Azrina: haha..sabo je la…Asmaa: tu la..kalau poket tebal kan, nak ajer tour satu semenanjung..sure seronok zah: Saper2 pun boleh jadi Kaunselor Laktasi, asalkan ada minat dan kesungguhan.. :)Fiza: tu la..jom buat sgm sendiri..?diLa: Wakaka..terel akak cameraman itu menyenap gambor ebm tu..hehe!

  8. ibu dania says:

    best nyer nengok korang gether2 kat KL… lagi selalu jumpa.. lagi makin tinggi semangat nak bf baby… ehm.. kalau la ku bleh move gi KL..huhu…ups… kak ecah yg freehair tu erk… up.. dan dan je panggil akak… she look younger than me plak… cute jer..

Leave a Reply

