Waktu sangap

Fuh..fuh (sambil tiup-tiup habuk dulu), hehe! Lamanya tak mengupdate yer. Sebelum hari raya haji tempohari, aku dah berangkut ke bp untuk beraya disana, ada kenduri kahwin adik ipar dan buat kenduri aqiqah untuk azri sekali di sana. Fuh, memang bz betol! Azri pun seronok betul kat sana sampai tak ingat dunia, maklumla dapat jumpa sepupu2nya. Dulu, azri masih lom pandai berjalan, berkawan bagai. Sekarang social skill dia dah bertambah, pantang je jumpa rakan-rakan sebaya! Memang letih mengawasi azri sepanjang tempoh kat bp tuhari. Sebab kali ni dia dah boleh berjalan, so walker memang dah boleh simpan setor, dia dah tak heran sama itu walker lagi, hehe!
Selesai je majlis2 sume, badan mula dah rasa tak sedap plak, rasa cam nak demam pun ada. Tekak dah sakit. Akhirnya setelah hampir 2 tahun aku tak demam (since dari preggy) sampai ler hari ahad tuhari secara rasminya aku demam. Tak tahu le nape, maybe sebab cuaca panas, daging kambin, asyik bedal air batu je, hmm tah hape2 lah. Suhu aku malam tu terus naik 39 c, encik husby ajak gi klinik pun tak larat dah, lagipun sebab wallet aku boleh plak tinggal kat KL, waduh kaco betul! Kang nak gi klinik mesti nak mintak IC. Masa nak masuk highway pas kuar tol kajang, baru teringat wallet takde dalam beg. Encik husby dah kira-kira nak balik amik ke tak. Last2 aku pun gamble je la balik bp tak bawa wallet, hopefully takdalah apa2 situasi yg memerlukan IC aku disana..huhu!

Azri pun ikut skali mcm nak demam, cek suhu dia dah 37c tapi ok lagi. Aku dah mamai habis malam tu, encik husby siap amik tuala basah letak kat kepala aku. Dia yang tolong tengok2 azri. Oleh sebab aku takleh lari dari kewajipan mengepam aku gagahkan juga untuk bangun mengepam, itu pun setelah beberapa jam juga terlewat sebab aku tidur. Dari 2-3 jam sekali, malam tu dah jadi 4-5 jam sekali je mengepam, memang tak larat. Nasib aku tak demam masa di awal2 kerancakan aku mengepam dulu.

Fridge extra kat rumah Mil aku, yang penuh dengan mufin cokelat (one of the goodies utk tetamu nnti) ada lagi kat luar sebab tak muat dah masuk fridge, Sil aku yang menyumbat sampai sume EBM, corong pam kena tolak tepi. Hangin betul aku, sebab aku memang dah susun dari kiri ke kanan, ikut waktu2 yang diperah, alih2 bukak fridge tengok dah tertolak ke tepi. Pastu aku susun semula ebm aku tu, aku keluarkan skit muffin tu letak kat luar sebab nak kasi space kat EBM aku tu, lantak arr! Masa ni belum demam, EBM pun banyak lagi. Frozen tak bawak.

Ni lah hasil EBM selepas pulang dari BP dan selepas demam, kena curik lagi stok frozen yang terendam dalam bekas putih tu. Nasib baik ada stok frozen lagi. Now dah setahun sebulan lebih, stok frozen pun dah tak banyak lagi, adalah dalam 25 botol je. Alhamdulillah, masih cukup untuk azri. Hopefully dapat capai misi hingga ke 1 tahun 6 bulan lagi, lagi 5 months to go!


Sepanjang waktu sangap demam bagai, nak update blog pun takda idea, aku pun layan tv series feveret aku, Heroes season 3, yang encik husby dah donlod lama dah, tapi aku tak tengok semenjak aku berbelog ni, eheh! TV series feveret aku yang kedua selepas Charmed. Lom abis lagi tengok yang season nih..saspen betol!

7 thoughts on “Waktu sangap

  1. puan punyer says:

    ni dah sihat k.. semoga sihat selalu. caiyok pumper…

  2. asmaa says:

    lama tul tie tak update…sudah rindu kerinduan hehehemasih demam lagi ker…banyakkan minum air masak, disyorkan minum air roselle hpa byk2…ia menyejukkan badan…saya minum air tu je bila rasa lain mcm jerk…cubalah

  3. izzahazfar says:

    kak yatie….takut biler tengok stok ebm yang dah makin sangap2 ni…zah nyer tinggal stok bulan 10 dan 11 ajer…bulan 10 dah start guna…yg bulan 12 ni zah tak simpan lagi…akmal demam so zah kena bagi yg fresh la…kak lagi 2 1/2 bulan nak sampai setahun…saya neves…!hehhehe

  4. Ely Hasrul says:

    hoi demam? aku sejak ade anak berdoa xmo demam. gile penat. hebat ko masih bleh nk pam. heroes? aku dh xfolo. kalu aku folo aku xleh tido. aku xsabo. aku penuh imaginasi. hahahahahaha

  5. Hayatie says:

    puan punyer: terima kasih yerasmaaa: ye kah, boleh dicuba nnti, thanks for the tipszah: jgn nerbes, zah boleh buat punye, akak yakin! Jaga makan, jaga diri, jgn sakit, insyallah!Ely: ye, mmg penat, lagi la bila kene juga bangun untuk mengepam, rasa cam nak tido je seharian. haha..aku lak suka cite2 yang perlukan imaginasi ni.hehe!

  6. salam hayatie… june lama dh tak jenguk yati nye blog.. tetiba nk merayau kt blog kawan2 SI kot ada en3 pasal stok dh hampir pupus..skrg ni jun risau sbb ada baki stok utk 2minggu lg.. hasil pump hari2 utk topup bekalan harian amsyar..leh ke gantikan sbhgn keperluan susu dia ngan mende lain, mcm vitagen ke, calciyum ke.. anak dh 1 tahun 4 bln.ada 8 bln lg nk diharungi nih..

  7. Hayatie says:

    june: boleh jer june…asalkan anak takda masalah allergi dgn dairy product..and provided that kita jgn kurang juga sesi nursing/pumping in a mean time. Kita kena lagi konsisten. Good Luck yer!😉

Leave a Reply

