Habbatus sauda

Wahh, lamanya aku tak meroyan entri ni. Sejak aku balik semula ke pangkuan keluarga di kajang. Banyak kerja-kerja blog rumah yang perlu diselesaikan sehingga tak da idea nak bikin n3, bila dah berhari-hari, terus kertu nak mulakan entri, hua hua!. Aku tepek gambar habbatus sauda ni yang aku beli di batupahat sebelum balik tempohari. Aku selalu dengar diforum2 akan kebaikannya yang boleh menambahkan susu. Since kat bp senang nak dapat benda-benda macamni. Aku baru try 1x semalam. Menurut instructionnya minum 2x sehari.

So apa resultnya?Kueng, kueng, kueng. Pagi2 aku minum, 1-2 jam pastu aku pam, hasilnya aku dapat 4 oz, kemudian aku pam, aku dapat 1.5oz, wah ini sudah lain, aku rilek lagi, kemudian aku pam lagi, dapat 3 oz, aikk…. aku pam lagi dapat 3 oz lagi, hoho. Dari hingga ke petang aku baru dapat 11 oz sahaja. Whatttt…the h@$ll??!? Dari aku dapat 3 oz tu aku dah agak si aku agak drop, baru nak minum 1x kali habbatus sauda tu pada petangnya, tengok makin men-drop aku cancel jer. Malam kol 8.30 pm aku pam, aku baru dapat 7 oz semula. Tapi still total perahan aku semalam adalah 21 oz sahaja. Perahan yang paling ciput ku dapat.

Pagi ni, aku cancel lagi nak minum habbatus sauda tu, so hasilnya baru 2x pam untuk belah pagi ni aku dapat 14 oz dah, sampai ke petang ni aku dah dapat 23 oz dah setakat ni, lom masuk malam lagi, alhamdullilah, totally different berbanding semalam yang baru dapat 11 0z sampai ke petang. So conclusionnya, aku takuts arr nak minum habbatus sauda tu. Series cuak sungguh aku semalam. Aku ingatkan kalau minum tu trus bengkak ker hapa, tup tup, drop seh!. Aku rasa habbatus sauda tu tak serasi dengan aku. Haha, jadi koleksi lah kat kabinet aku tu. Ibu ku tak mau minum, sebab die takleh telan lak, sebab rasa die lain sikit dari kopi. Oh ya, habbatus sauda yang aku beli ni macam serbuk kopi. Rasa pun macam ada rasa kopi2 tapi dia bukan kopi dan takda kafein. Bancuhannya cuma setengah sudu teh sekali minum. Ada sesaper nak try habbatus sauda aku punya ni..huhu

7 thoughts on “Habbatus sauda

  1. Ely Hasrul says:

    huyuh takutnye.. ha sejak duk umah nih mmg sambil susu sambil pam. konon nk buat stok tp bengkek aje tiap kali pam dpt 2oz. tu sbb sami smbil susu so tlg la letdwn tapi kalu pam tanpa sami susu mmg hampeh la nk dpt 1oz pon susah.. grrr ggrrrr (terasa nk menyumpah aje) grrr ..grrr..

  2. ezan says:

    nasib baik ezan kak yatie cerita. ezan pun baru je nk try… maklumla dah nk dekat2 bulan puasa ni. takut production down pulak. xjadi la. mana la tau kot2 ezan pun x serasi…

  3. Hayatie says:

    ely: sabo2..mungkin paras hormon prolaktin mu dah menurun, biasalah, tu yang di panggil 'milk production cyle'..(hmmm..leh buat n3 juga ni,kikiki)

    ezan: lain orang, lain die punya reaction…mmg akak rasa habbatus sauda tu tak serasi ku..huhu

  4. :: PU3'z :: says:

    atie…kiter nk tanya something
    bleh tak kiter discuss privately
    segan laa sumer baca
    ada email tak???
    or any else yang tak publish on public

  5. Hayatie says:

    pu3'z: leh email ku hayatiehashim@yahoo.com atau nak chat ym ku add hayatiehashim, chat privately kat pingbox kat blog ni pun boleh, takda sapa nampak. tapi ym & pingbox blog ni kadang2 ku online kdg2 offline..senang2 email je lah..

  6. Ummi Nur says:

    Akak experienced production susu merudum baru-baru ni.Tension gak. Bila balik kerja baby akak macam tak puas menyusu. Sekali bila check, rupa2nya akak pregnant.Dah 2 months.Lepas tu, miscarriage pulak. Bila dah confirm miscarriage, molek je susu jadi banyak balik. Macam magic je. Tak tahu lah sebab perasaan akak yang tak menentu sebab baby baru 7 bulan dah pregnant pulak, atau paras hormon mengalami gangguan seketika atau sebab2 lain. Haa..akak rasa, better Yati check pulak, manatau kot2 pregnant..!!

  7. Hayatie says:

    ummu nur: ye ker kak, siannya miscarriage la pulak. ku lom check lagi check bulan ni..tapi susu dah kembali ok lak ni..mcm bukan jer.hihi..tapi memang nak kena check juga…tq kak

Leave a Reply

