Dera lagi

Kali ni nak cite pasal lagi-lagi gigi azri. Kesinambungan daripada pertumbuhan gigi azri kat sini. Azri. Selain dari gigi atas yang dah makin terjonggol tu. Ada 4 lagi gigi yang dah nak berlumba-lumba keluar. Dekat kiri dan kanan gusi gigi atas tu. Dekat belah kiri dan kanan gigi bawah. Kali ini serentak gusi-gusi yang nak keluar gigi tu jadi putih. Hoho, penangan nak tumbuh gigi kali ini memang betul-betul buat azri ku tak keruan macam haruan.


Kali ni azri sentiasa berada dalam serba tak kena meniarap salah, naik walker salah, dukung pun kadang-kadang salah, sampai nak tido pun dah tak macam biasa lagi. Kali ni pesen tido atas bahu sambil dukung. Tak kira lah siang ke malam. Bila mata dia ngantuk mesti nak kena dukung kasi dia tido atas bahu dulu baru leh masuk buai atau letak bawah. Hebat betul penangan gigi yang nak tumbuh kali, mujur belum demam lagi. Mintak-minta tak demam langsung. Dari 3 batang yang dah tumbuh, ada 4 batang lagi tengah on the way, total 7 batang dah!Lagi beberapa minggu leh lah bubur aku cuba lecek2 kan aje, tak yah blender lagi.

Macam biasalah, gambar ala-ala buat-buat nampak aku ni untuk tatapan ku, haha! In order aku nak suh dia bukak mulut, aku kena geletek habis-habisan dulu, huhu! ku tak sabar nak tengok sume gigi-gigi azri keluar. Camana la ghupenya nanti yer!

7 thoughts on “Dera lagi

  1. ummiaqeef says:

    gigi aqeef pun dah semakin berlumba2 nak kuar..kat bawah ade 2 btg dah..kat atas yg dah kuar separuh 2 btg pastu kat kiri kanan gigi atas tu pun dah nmpk kuar skit kat gusi tu..huhu..

    p/s : tp dier suke menggigit la..aduyai..sakit tu..

  2. Hayatie says:

    rozi…sama la aqeef dgn azri ni..cam kembar lak..haha..seb azri geget puting botol..hancur dah!

  3. luvhaziq says:

    wah…gigi,gigi dan gigi.puas ku tunggu gigi haziq tumbuh,tp 2batang tue jgk ler

  4. Rozy says:

    yatie,

    hadiff baru jek nek 2 batang kat bawah.. bilaa laaa nak tumbuh lagik… tapi cam horror lak..lani ada 2 batang pun kadang2 hadiff nak tunjuk power ranger dia kalau ku paksa nenen..

  5. cintaKusayangMu says:

    amboi azri..lps ni leh la tmbh love bite kt m]ur mom ye..hahaha…jahat nye ku…

  6. Normaliza says:

    Wah..'laju'nya azri. Yamin ada 2 batang gigi je. Umur dah setahun..ish..ish..

  7. Hayatie says:

    Luv..sabo..nnti time gigi tu menyusul kelak kang berderet2 nnti..

    Rozy,..haha..mu paksa2 kang die power ranger kat nenen mu baru tahu..ihikks

    Qis..love bite camana tu..ku tahu la abe jep mu nun jauhh tu..mu jgn gersang lakk

    Liza..nak cemana..laju part gigi..die lambat tang lainn lak..sampai laa ni pun lom tahu duduk lg..huhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: