Jahit manik

Inilah hasil kerja jemari ku.
Ku dah lama tersangatlah tinggalkan hobi jahitan ku. Tiap-tiap hari ku berfikir macam-macam benda yang nak ku jahit. Tahun lepas ku ada pergi kelas manik kat putrajaya. Best jugak lah. Banyak jahitan asas manik yang ku belajar. Habis kelas, tak sabar2 nak apply dekat suma baju, tudung dan sebagainya. Day by day berlalu, hasilnya adelah sekerat dua je yang ku manikkan. Bukan apa, tak larat nak beli manik, mahal woo. Manik yang paling bagus kualitinya adalah manik miyuki dan matsuno atau ada sesetengah yang panggil manik jepun. Harganya pun boleh tahan lah juga. seratus gram dari rm4-5. Untuk letak manik kat keliling tudung tu, ku rasa dah berpeket2 juga manik, adalah 6-7 peket ku pun dah lupa. Ni tahun lepas punya projek kraf daa…Tahun ni banyak benda ku tak buat lagi,bilik pun tak kemas-kemas lagi.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: